Programski urnik
4. Junij 2025
09:00 - 09:15
09:15 - 09:40
*Predavanje bo potekalo v angleščini: Machine Humanity – The Intelligence We Create, The Future We Choose
V dobi umetne inteligence se meja med človekom in strojem vse bolj briše. Predavanje nas popelje v svet Industrije 5.0, kjer sodelovanje med ljudmi in tehnologijo postaja ključnega pomena. Kako ohraniti človečnost, ko stroji postajajo vse bolj "čuteči"? Razmišljamo o prihodnosti dela, novih veščinah in etičnih izzivih, ki nas čakajo v VUCA svetu.
09:40 - 10:05
*Predavanje bo potekalo v angleščini: Exploring VUCA
VUCA – ključen okvir, ki postaja vse pomembnejši za sodobne strategije vodenja projektov. VUCA je bil prvotno razvit s strani ameriške vojske, poudarja pa spremenljivost, negotovost, kompleksnost in dvoumnost sodobnega poslovnega okolja. Razumevanje VUCA in mehanizmov za obvladovanje njegovih temeljnih izzivov je ključno za učinkovito vodenje projektov.
10:05 - 10:30
*Predavanje bo potekalo v angleščini: The Future of PMOs: Trends, Innovations, and Practical Pathways to Excellence
Predavanje poudarja transformativni potencial sodobnih PMO-jev (projektnih pisarn) v hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Osredotoča se na trende, kot so integracija umetne inteligence, modeli osredotočeni na stranke in vrednostno usmerjeni okviri, ki na novo opredeljujejo učinkovitost PMO-jev. Poslušalci bodo pridobili vpogled v praktične strategije iz okvirov, kot sta PMO Value Ring® in agilno usmerjeni PMO-ji. Predavanje izpostavlja izzive, s katerimi se soočajo PMO, ter ponuja inovativne rešitve za njihovo uskladitev kot strateške partnerje znotraj organizacij.
10:30 - 10:45
10:45 - 11:10
*Predavanje bo potekalo v angleščini: Digital Product and Service Management: Better Together
V digitalni industriji sta se oblikovala dva tabora: ekipe za digitalne produkte (pogosto dojemane kot sodobne, agilne, mlade in vznemirljive) in ekipe za IT storitve (pogosto dojemane kot zastarele, hierarhične, stare in dolgočasne). Produktne ekipe ustvarjajo vrednost, storitvene ekipe zagotavljajo zanesljivost. Produktne ekipe uporabljajo DevOps, storitvene ekipe uporabljajo ITIL. Produktne ekipe pomagajo poslovanju, storitvene ekipe upravljajo tehnologijo.
Takšno dojemanje je škodljivo in nevarno. Pogosto ločevanje med upravljanjem produktov in storitev ustvarja silose in preprečuje nemoten pretok dela. To vodi v podvajanje naporov ter zmanjšuje tako poslovno kot tudi uporabniško vrednost. To je treba odpraviti.
Na svojem predavanju bo Roman pokazal, kako lahko koncepte in ekipe za upravljanje produktov in storitev približamo in kako lahko organizacije izkoristijo to sinergijo. Predstavil bo ugotovitve raziskav in analiz, ki jih je arhitekturna ekipa ITIL opravila v letih 2024 in 2025, ter predstavil enoten model za upravljanje digitalnih produktov in storitev, ki ga lahko uporabite tudi v svoji organizaciji.
11:10 - 11:35
*Predavanje bo potekalo v angleščini: IT service by design
Predavanje udeležencem ponuja miselne gradnike, ki jih lahko vključijo v svoj način dela. Namenjeno ni le strokovnjakom za ITSM – projektni vodje bodo pridobili boljše razumevanje, kaj je in česa ni mogoče nadzorovati pri projektih izboljšanja storitev.
Ključna sporočila:
- Empatija in sočutje sta bistvena za premagovanje "trpljenja zaradi IT storitev".
- Oblikovanje razmišljanja in na človeka osredotočeno oblikovanje pomagata ustvariti zaželene, izvedljive, smiselne in etične IT storitve.
- Oblikovanje storitev je zapleteno "meta" področje – treba je oblikovati nepredvidljivo nastajajoči organizacijski sistem, ki oblikuje storitve.
11:35 - 12:00
Kako lahko vaše podjetje že danes izkoristi umetno inteligenco za večjo konkurenčnost in hitrejše poslovne rezultate? Na tem predavanju bomo govorili, kako uvajanje UI ni le tehnična implementacija, temveč strateška odločitev, ki lahko podjetju prinese hiter ROI in optimizacijo delovnih procesov.
Skozi Endavin način dela, ki temelji na agilnem pristopu, tesnem sodelovanju z naročniki in hitrem prototipiranju, bomo predstavili konkreten primer uspešne uvedbe UI. Pokazali bomo, kako smo v sodelovanju s stranko identificirali ključne izzive, razvili prilagojeno UI rešitev in jo hitro integrirali v obstoječe delovne procese – s takojšnjimi, merljivimi izboljšavami.
S praktičnimi primeri bomo prikazali, katera področja prinašajo največjo dodano vrednost in katerih pasti se je pri implementaciji treba izogniti. Hkrati bomo osvetlili ključne trende in prihodnost umetne inteligence v poslovnem okolju ter podali smernice, kako se nanjo pripraviti.
12:00 - 13:00
13:00 - 13:20
V dobi digitalne preobrazbe in umetne inteligence se od projektnih vodij pričakuje več kot kdajkoli prej: natančno planiranje, agilnost, učinkovito upravljanje virov ter finančna odgovornost. A med vizijo in izvedbo pogosto zeva velika vrzel. Predavanje osvetljuje ključne izzive izbora, financiranja in vodenja projektov – od strateške poravnave do realnega upravljanja pričakovanj deležnikov. Poseben poudarek bo na tem, kako tehnologija in AI spreminjata dinamiko odločanja ter zakaj klasični pristopi pogosto odpovejo v sodobnem okolju.
13:20 - 13:40
*Predavanje bo potekalo v angleščini: Intelligent Failure in Projects
Edinstvena narava projektov pomeni, da je pri njihovem življenjskem ciklu neizogibno soočanje z določenimi vrstami neuspehov. Medtem ko se je nekaterim neuspehom mogoče izogniti, je druge mogoče celo načrtovati tako, da izboljšajo končni rezultat projekta. Na podlagi mednarodne referenčne literature s področja poslovne psihologije in trenutne različice Vodnika po znanju projektnega managementa (PMBOK) bo ta seja pomagala prepoznati prave vrste neuspehov, ki jih je smiselno dopustiti, ter uporabiti projektno vodenje za preprečevanje nepotrebnih neuspehov. Kombinacija teorije in resničnih primerov neizogibnih neuspehov ter pomena prave miselnosti bo občinstvu ponudila konkretne usmeritve za njihove lastne projekte.
13:40 - 14:00
14:00 - 14:20
Uvajanje rešitev, temelječih na metodah umetne inteligence v industriji, odpira nekaj novih dimenzij, tako znotraj potrebnih projektnih pristopov kot tudi pri uvajanju inženirjev in končnega uporabnika - operaterjev. Model ni klasično, slapovno razvit izdelek, temveč "organizem", ki ga je potrebno iterativno testirati, validirati in obnavljati glede na procesne spremembe (npr. novi materiali, obraba, menjave orodij). Klasični projektni okvirji zato ne zadoščajo – potrebni so agilni cikli, definicija minimalno delujočega modela in aktivno upravljanje podatkovne infrastrukture. Za dolgoročno vzdržnost oz. več kot le to - regenerativost - moramo poskrbeti še za usklajenost z varnostnimi in regulativnimi zahtevami, nadzor nad različicami modelov, validacijo sprememb in tudi postopke "odučenja".
14:20 - 14:35
14:35 - 14:55
Uspeh projektov ni odvisen le od metodologij, temveč predvsem od ljudi, ki jih izvajajo. Na tem predavanju bomo raziskali, kako vodje projektov lahko aktivirajo skrite moči svojih ekip – s poudarkom na zaupanju, jasni komunikaciji, čustveni inteligenci in prilagodljivem vodenju. Govorili bomo o tem, kako ustvariti okolje, v katerem člani ekipe prevzamejo odgovornost, prispevajo s svojimi talenti in dosegajo več, kot bi bilo mogoče posamezno.
14:55 - 15:50
- dr. Tony Prensa,direktor in ustanovitelj, TP Global Business Consulting
- Ivan Markočič,agilni projektni vodja, Endava d. o. o.
- Saša Muhič Pureber,vodja segmenta Digitalizacija proizvodnje, INEA d.o.o.
- Simone Jo Moore,strokovnjakinja za informacijsko tehnologijo, uredniška direktorica, avtorica, svetovalka
- Tomi Ilijaš,direktor, ARCTUR d.o.o.
15:50 - 16:00
16:00